My life, your entertainment

Olycka på vägen
Vi åkte till Anton och Matildas nya (dom har bott där typ ett år haha) lägenhet för att pappa sak fixa glas till dom som dom ville ha så han skulle dit och mäta och så. Vi mötte faster och hennes man på parkeringen och så gick vi tillsammans upp då vi inte visste vart det var. Dom bor på 6e våningen men känns typ som 26e då det är så högt haha! Men dom har en väldig utsikt! 
 
Matilda var inne i stan så Anton var själv hemma så fick inte träffat Matilda idag. Men efter att dom hade mätt osv så fikade vi. Vi stannade inte så jätte länge då dom skulle packa och så för dom ska till Spanien imon, hela den familjen! :) Dom ska hyra fasters mans systers mans (långsökt, i know) hus där nere och då började vi fundera på att åka dit också för pappa känner tydligen någon som också hyr ut sitt hus där, men vi får la se. Hoppas ju vi åker någon gång snart! 
 
När vi skulle hem så strax efter att vi åkt ifrån Anton så började bilen låta, den hade gjort det i flera dagar men det var något med avgasröret som var löst så pappa trodde att de var det denna gången också. Jag hade aldrig fokuserat på att den lät men nu började jag göra det för det lät så tydligt och hela bilen började skaka, det kände till och med pappa då han sa att hela ratten skakade. Han sa att han skulle köra in någonstans men vi var mitt på motorvägen så finns lixom ingenstans att köra in och precis då så släpper däcket och flyger av och studsar iväg och studsar nästan in i en lastbil och sedan ner i diket och vi fortsätter rulla typ 100 meter utan däcket innan vi lyckas stanna då vi ville komma så nära kanten som möjligt så ingen körde in i oss. 
Vi stannade precis vid diket och då gick vi båda ur och pappa satte upp varningstriangel och jag sprang över motorvägen till andra sidan för att se ifall jag kunde hitta däcket och där låg det i diket så pappa kom och tog upp det och bar tillbaka det. Alla muttrarna hade åkt ur och en hade gått av under vägen därav att det skakade så mycket. 
 
Vi fick stå där och pappa fick ringa bärgningsbilen. Det var inte kul att stå vid vägkanten vid en motorväg asså, folk kör så galet snabbt där. Jag sprang till och med över igen till andra sidan då några hästar la märke till oss och gick fram till staketet så jag gick dit och kollade på dom haha! 
Hade sååå räckt med att man var ouppmärksam i ett par sekunder och man hade rykt med en bil! 
 
Bärgningsbilen kom iallafall och vi fick skjuts tillbaka, fanns bara tre säten i bilen och där satt gubben, en kvinna och så ville han att pappa skulle sitta där med då han ville prata med honom om bilen så gubben frågade ifall jag kunde sitta i våran bil så han hjälpte mig upp på flaket haha! Han var sjukt trevlig! Det var lugnt att sitta där men fick typ 25 ångestattacker på 10 minuter då jag fick för mig att bilen höll på att glida av haha! 
 
När vi kom fram till verkstaden så ringde pappa till faster så kom hennes man och hämtade oss och körde hem oss. Jag är fortfarande i chock över vad som hände haha! Var så sjukt att däcket bokstavligen bara flög av och rullade iväg åt hellskotta typ. 
 
Dom två sista bilderna är tagna från Anton och Matildas balkong
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress